20090414

Våren är här

En lång påsk vecka bakom mig fylld med lugn, gott sällskap, god mat, promenerande & cyklande. Började mitt påskfirande med att åka till Brantevik som ligger en bit ovanför Ystad på svenska kusten, var min moster och min gudfar har ett alldeles otroligt fint ställe. Anlände på söndag för att riktigt ladda batteriena. Så var jag där fram till onsdag. Efter denna totala avkoppling och njutning åkte jag vidare till Malmö för att dricka lite folköl med Jonas och sedan kapade jag honom följande dag med till köpenhamn och våren. Massa ute, massa lugn, massa mat, massa öl - riktigt avkopplande. Men nu, nu borde jag börja aktivera mig igen, och det är något så otroligt svårt att komma igång. Nu suttit i två dagar och försökt skriva en text. Imorgon kl.12 skall den vara inlämnad så det blir då inatt, eftersom jag inte har åstadkommit mycket mer en några rader.

Men trots massa skola och råddande, och saker som går på varandra och hit och ditande, så fortsätter det roliga! Pappa kommer på torsdag och Johannes på lördag, HURRA! Skall blir grymt kul att ha dem båda här! Johannes stannar en vecka, och i slutet av vistelsen väntar än smaskig bob hund konsert! Alldeles utmärkt skall det bli! Och som vispgrädde, nyplockade smultron och chokosås på det hela så är det ju varmt! Att gå i t-shirt till butiken, att sitta ute o svettas i solen!

Men, nu skall jag försöka fortsätta med texten, eftersom jag igen har hittat på ett sätt att fly den genom att skriva här istället. typiskt. antropolgi - here I come.

Inga kommentarer: