20090401

Med en klackspark!

Danskar, ooh Danskar. De kan nog sitt med att ta det lugnt!

Jag tror att samma lag finns här som i Finland, angående hundskit. Men jag har sett 2 personer plocka upp skiten, vilket ju då innebär att man mer eller mindre konstant får kryssa mellan bruna öar. Danskar har ( detta vet jag ) också samma lag som i Finland vad angår rökande. Men på var och varannat cafe eller krog eller nattklubb får man ändå röka - de bara inte bryr sig! Man får t.om röka i sin lägenhet om man så önskar. galet. Men, hela detta klacksparks fenomen nådde en ny höjd idag när jag åt lunch. Slafsade belåten i mig den utsökta chilihönan and what not. Plötsligt kännde jag något lite hårade mot tänderna, tänkte att det är sand. Efter mycket arbete lyckades jag lokalisera biten, och få den ur munnen. Sand var det inte, utan GLAS! Juwst när man har läst i nyheterna om allt glas i höna, och nu här på mitt fat! Så jag går till köket och presenterar mitt fynd. Deras reaktion är att de konstaterat att der är glas, rycker på axlarna, slänger glaset i roskis, undrar om jag vill ha pengarna tillbaka för lunchen jag köpte och sprider ett brett leende på läpparna. ALLTSÅ WHAT! Förställ er hurdan kalabalik det skulle har blivit i till exempel Sverige! Orkade nu inte själv göra något stort nummer om det, så tog emot de smutsiga pengarna ( blev ju helt klart mutad ) och slängde bort resten av lunchen i skräck för att mumsa i mig mera av det goda.

Med en klackspark vidare!

Inga kommentarer: